donderdag 5 maart 2020

Moderne Ministek

Degene die mijn blog met enige regelmaat lezen en/of mij kennen, weten dat ik mezelf in mijn vrije tijd graag bezig houdt met handwerken. Haken, breien, quilten, borduren, schilderen op nummer en sinds kort 'diamond painting'.

Een paar weken geleden was ik bij de Wibra om voor mijn moeder een specifieke kleur wol te halen die ze in Brabant niet (meer) hadden. Eenmaal bij de kassa viel mijn oog op een kleine display met daarop pakketjes voor 'diamond painting' voor welgeteld € 1,99. 


Nieuwsgierig als ik was, nam ik een pakketje met als onderwerp een buddha met me mee. De kans dat het voor een dergelijk bedrag wat was, was vrij klein. Maar als het niks bleek zijn, zou ook niet de wereld hebben gekost.

Inmiddels heb ik er al behoorlijk wat uurtjes aanbesteed (naast mijn werk, het huishouden en het klussen) en ik vind het me een partij leuk! Het principe doet me heel erg denken aan een mix tussen  Ministek en strijkkralen van vroeger. Maar dan net iets anders. 

Je hebt een afbeelding bestaande uit vakjes met nummers  erin met daar overheen een lijmlaag afgedekt door folie, een pen met een holle kop waar je wax in moet doen en 'diamantjes' (plastic steentjes met facetten) in alle benodigde kleuren. Vervolgens haal je een stukje folie los, pak je met de pen met wax een steentje van de juiste kleur op en die plak je in het bijbehorende vakje. En dat blijf je net zo lang herhalen tot je het schilderij vol hebt.


Een kind kan de was doen, moeilijk is het absoluut niet, maar je hoeft er niet hard over na te denken en je ziet het schilderij voor je ogen groeien. Mij brengt het na een drukke dag de broodnodige rust en ontspanning.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten