zondag 29 maart 2020

Deadline........ gehaald!

Zoals ik in mijn vorige bericht schreef, gaat morgen de stucadoor in ons huis beginnen. Hoewel ik zelf door complicaties van het trekken van mijn verstandskiezen en het feit dat ik me een paar dagen niet lekker voelde beduidend minder heb kunnen klussen, hebben we mede dankzij het harde doorwerken van mijn vriend de deadline gehaald.

Alle plafonds zijn met isolerende latex behandeld zodat de geur en kleur van het jarenlange roken niet door het stucwerk heen kan komen. De betonnen 'buiten' muren zijn van het behang ontdaan en daarna helemaal opgeschuurd zodat er geen losse 'flubbertjes' meer op de muur zitten. De aansluitingen in de keuken zijn door de installateur op de juiste locaties geplaatst. Alle oude gipsplaten zijn weggewerkt achter nieuwe gipsplaten en alle elektrapunten in huis (schakelaar, stopcontacten, e.d.) zijn vervangen. 

In het filmpje geef ik jullie weer een toer door ons huis, dat er inmiddels al heel anders uit ziet dan 38 dagen geleden toen we de sleutels kregen.



Nu moeten we het werk voor een paar dagen uit handen geven. Als ik eerlijk ben, vind ik het best wel spannend. Hebben we alles wel goed voorbereid? Gaan ze alles wel netjes afwerken? Hoe gaat het huis er dadelijk uit zien?

Ik heb in elk geval altijd geleerd dat je goed moet zorgen voor de mensen die voor je komen werken. En aangezien ik van het weekend nog wat lekkers had gebakken (appel-kokos cake), krijgen ze daar in elk geval een stukje van voor bij de koffie.


1 opmerking:

  1. Het ziet er top uit (en lekker). Groetjes vanuit het verre, verre Brabant. xx

    BeantwoordenVerwijderen