zondag 16 september 2018

Fijnproevers met vraatzucht....

Sinds een paar jaar ben ik helemaal verliefd op de groente 'palmkool'. Ook wel bekend als calavo nero of zwarte kool. Het is een Italiaans broertje of zusje van de boerenkool. Het is wat milder van smaak dan boerenkool en ik vind het heerlijk om samen met wat chili, knoflook, ansjovis en Parmezaanse kaas door de pasta te draaien.
 
Nu blijkt het dat niet alleen ik er groot fan van ben. Ook de buxusrups lijkt het lekker te vinden. Nadat ze de buxus in mijn achtertuin te grazen hebben genomen, zijn ze verkast naar mijn vijf palmkool planten. Ze eten hun buik behoorlijk rond en laten maar weinig over voor mij. En zoals de titel van mijn post al zegt, het zijn fijnproevers. Want ze eten het sappige blad op en laten de nerven staan. Een beetje een triest gezicht.
 

 
 
Volgend jaar maar een paar planten voor RenĂ©e en een paar planten voor familie Rups. Ze zullen toch wel een keer uitgegeten zijn......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten