donderdag 5 oktober 2017

Papier hier! Papier hier!

Nee, ik ben niet naar de Efteling geweest. Gezien het feit dat ik nog steeds maar beperkt kan lopen en gauw moe ben, zit dat er voorlopig ook niet in. Om toch eens wat anders te doen dan lezen, borduren of punniken, ben ik wat op Pinterest gaan struinen om nieuwe knutselprojecten te zoeken.
 
Dit keer kwam ik bij papierkunst terecht. Origami heb ik altijd al wel grappig gevonden, maar wat heb je aan papieren beestjes..... Uiteindelijk heb ik toch twee leuke dingen gevonden: een driedimensionaal kunstwerk voor aan de muur gevouwen van vierkanten blaadjes en een mobiel met sneeuwvlokken geknipt uit een stuk papier.
 

 
Het eerste wil ik gaan maken voor als ik van mijn chaletje naar een huisje kan verhuizen - gaat waarschijnlijk nog wel even duren. Het tweede wil ik voor de Kerst af hebben. Op die manier kan ik toch een beetje een kerstsfeer in het chaletje brengen zonder dat ik de kleine ruimte vol prop met een kerstboom.
 
Om de projecten een beetje mooi te maken, heb ik mezelf getrakteerd op luxe vouwblaadjes. Nooit geweten dat ze bestaan, maar je kijkt je ogen uit. Ik heb ze besteld via www.paperpads.nl. Voor de papierliefhebbers onder jullie echt een aanrader! Nu kan ik gaan vouwen en knippen.

1 opmerking: