zaterdag 7 januari 2023

Eindelijk!!!

2,5 jaar had ik een klussers-blok. 

Toen wij ons huis kochten waren alle kozijnen zwart. Maar dan ook echt alle kozijnen. Met een korte verbouwingstijd en veel klussen op de lijst ben ik niet toegekomen aan het schuren van alle kozijnen voor de muren gestuct werden.

En daar ontstond mijn klussers-blok: zwarte kozijnen schuren met verse gestucte witte muren leek mij geen goed plan. 

Stof, vlekken, hele huis opnieuw sauzen met nog zuigend stucwerk. Nee, dank u!

Dus al 2,5 jaar hikte ik er gruwelijk tegen aan. Tot ik 2 januari een AHA-moment had. Vroeger heb ik een kast helemaal weer tot blank hout gekregen met afbijt. 

BINGO! Ik als een malle op de fiets naar de bouwmarkt. Kleine pot afbijt gehaald om te testen. En gewapend met roze overall, krabber en inmiddels adembescherming ben ik het eerste kozijn te lijf gegaan.

Het gaat ontzettend lang duren met 13 deuren en een groot kozijn in de woonkamer. Dit kozijn heeft me een kleine 6 à 7 uur gekost. Maar! Geen stof 🤩 En straks nergens meer zwart in huis.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten