zaterdag 8 december 2018

Oud & Nieuw

Nee, ik loop nog niet op de jaarwisseling vooruit.

Ik heb het over de spullen die ik van mijn Bonpa en Bonma (in Nederlands: opa en oma)  heb gekregen die in mijn vrij moderne interieur een plaatsje hebben gekregen. Onlangs zijn mijn Bonpa en Bonma verhuisd van het huis dat ze 62 jaar geleden zelf hebben gebouwd naar een appartement. In de loop van de jaren hadden ze veel mooie spullen verzameld, waarin in het appartement helaas geen plaats zou zijn. De kinderen en kleinkinderen mochten daarom ook uitkiezen wat ze graag over zouden nemen.
 
Zelf heb ik een busje moeten huren om vooral de grote items van Brabant naar Ede te krijgen. Maar nu een paar weken later heeft alles een eigen plek en ben ik ontzettend dankbaar voor de herinneringen die ik nu al in mijn huis heb.
 
Ik had onder andere een serie van Chinese porselein borden (oud) uitgezocht. Hier heb ik zelf met een houten hoekprofiel en wat hoekjes (nieuw) een rail voor gemaakt in de keuken, waar ze de boel nu opfleuren.
 
 
Een beeldje dat ze na een van hun reizen naar Afrika (oud) mee terug namen, staat in mijn boekenkast (nieuw) waar ik naar boeken ook dierbare spullen tentoongesteld heb.
 
 
Ook de koebel die bij mijn Bonpa en Bonma in de garage hing, die we luidden als we achterom het huis binnen kwamen, heeft bij mij een nieuw thuis gevonden.
 
 
Naast een oude Bruynzeel kast (62 jaar oud en nog puntgaaf!), de stoel waar een goede vriend van de familie altijd in zat en de hometrainer, heb ik ook nog de doos met kerstballen van mijn oma gekozen. Deze heb ik vandaag samen met een paar nieuwe kerstballen en een nieuwe piek gebruikt om de boom op te tuigen.

 
Ook op deze manier wordt een eenvoudig huurhuis mijn thuis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten