dinsdag 2 mei 2017

Pruttel de pruttel de pruttel.....

Dat was het geluid dat de uitlaat van mijn auto al een tijdje maakte. Een keer onder de auto gekeken, wat met de uitlaat geschud en aangenomen dat de achterdemper aan vervanging toe was. Niks acuuts, maar er moest wel wat aan gedaan.

Het vervangen van de achterdemper had ik eigenlijk voor vorige week vrijdag op de planning staan. Dit plan werd echter veranderd toen ik de dag ervoor bij de botenstalling weg reed. Mijn auto maakte zoveel lawaai dat dat niet goed kon zijn. Een korte blik onder mijn auto bevestigde mijn vermoeden. De uitlaat hing los onder de auto.......

Na eerst gruwelijk te hebben zitten balen, ben ik samen met mijn broer (die erg handig is met auto's) gaan kijken of het provisorisch gemaakt kon worden zodat ik voor reparatie naar de garage kon. Na een snel blik bleek dat de pijp volledig was doorgeroest en daarna was afgebroken. Niet iets wat even snel gemaakt kon worden.

 
Vervolgens hebben we besloten om het kapotte stuk uitlaat los te schroeven om daar de dag erna een nieuw onderdeel te voor gaan zoeken. Meteen de eerste winkel met auto-onderdelen kon me een uur later het onderdeel bezorgen. Even thuis gewacht, daarna 15 minuten gesleuteld en mijn auto is weer stil.

Nu wachten op het volgende onderdeel dat ik mag gaan vervangen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten