maandag 22 augustus 2016

Experiment mislukt....

Afgelopen april kreeg ik van mijn beste vriendin een paar jonge bloemkoolplantjes cadeau. De meeste mensen zouden waarschijnlijk denken 'wat moet ik daar nu mee'. Ik vond het helemaal geweldig. Want een van mijn hobby's is het verbouwen van mijn eigen groenten en daarbij probeer ik het liefst zoveel mogelijk nieuws uit.
 
Vier van de planten groeiden volop en liet ook al best snel een klein kooltje zien. Helaas kwamen er bij drie planten beestjes en was het voor hun einde verhaal.
 
De laatste plant deed het goed. De kool groeide mooi en op advies van mijn oma dekte ik het kooltje af met de bladeren en een elastiekje. Achteraf blijkt dat de bloemkool tot de sluitkolen behoort en afgedekt moet worden om bruinkleuring tegen te gaan.
 
Afgelopen week zag ik dat de kool niet echt meer groeide en ondanks het afdekken bruin begon te worden. Vandaar  'Experiment mislukt'.


Volgend jaar weer een poging.

1 opmerking:

  1. Ohhh zo herkenbaar.
    Alles wat ik zaai mislukt bij mij. Hier herken ik nog wel iets van een bloemkool in. Hihi...

    BeantwoordenVerwijderen