dinsdag 12 juli 2016

Paardenfestival in Nieuwkuijk

Afgelopen zondag werd in Nieuwkuijk het paardenfestival gehouden. Zelf had ik er nog nooit van gehoord, maar mijn ouders wezen me erop. En aangezien ik vorig jaar september ben begonnen met paardrijden, leek het me wel leuk om te gaan kijken.
 
Het bleek een festival voor tuigpaarden en hackney's te zijn (lees meer op Tuigpaardenconcours). Een tak binnen de paardensport waar ik niet bekend me ben. Dat betekende echter niet dat het minder leuk was. Het was heerlijk zomers weer, er waren mooie paarden te zien en het was gezellig druk op het festivalterrein. 
 
Aangezien ik met een cursus digitale fotografie bezig ben, leek me dit tevens een uitgesproken gelegenheid om  te oefenen met het maken van bewegende voorwerpen. Hieronder staan een paar foto's om te laten zien wat er zoal op het festival te zien was.
 
Werkpaarden voor de wagen in themaronde
Jonge menner bij de hackney's
Toevaltreffer dat het paard recht in de lens keek
Strijd om plaats 1 en 2
Race tegen de klok met hindernisparcours


2 opmerkingen:

  1. Mooie foto's En zo te zien een geweldige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel! Het was zeker een geweldige dag. Alleen heeft het me wel een paar verbrande schouders opgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen